White & light chocolate cookie


Mina söner & min killes favorit kakor.
mumsiga vanilj kakor fylda med stora bitar choklad.
fast denna gången fyllde jag den med även stora
bitar av vit choklad.
Lyckad combo

WHITE & LIGHT CHOCOLATE COOKIE

200 g margarin
2 dl socker
2 msk vaniljsocker
0,5 tsk hjortronsalt
1 tsk kanel
1 tsk farinsocker
5 dl mjöl
100 g ljus choklad
100 g vit choklad

Blanda ner alla ingridienser förutom chokladen i en
bunke och kör ihop det till men massa

Hacka chokladen grovt och lägg
i det i smeten, rör runder

då det e blandat så tar du lite deg och rullar
bullar som du sen plattar ut på en smörad plåt.

sen in i mitten av ugnen 175 grader i ca 10 min.

Låt svallna innan du kan lägga dom i tex en plåtburk.

njut mums mums



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0