Vit & ljus Choklad kaka


Idag har jag gjort en liten choklad kaka
för jag ville testa silikon formen jag fått från ninasmatköksbutik.
den var super duper bra.
Kakan trilla ur den snabbt och enkelt.
kanon

VIT & LJUS CHOKLAD KAKA

150 g ljus choklad
150 g vit choklad
100 g margarin
2 1/2 dl mjöl
3 ägg
2 1/2 dl florsocker
1 tsk vanilj arom
1/4 tsk bakpulver

Dela chokladen i mindre bitar och smält i en kastrull.
rör så det inte bränn fast i kastrullen.
sen klickar du i smargarinet så de smälter ihop, rör.
sen häller du det i en bunke ihop med resten av ingridienserna

blanda runder så det blir en fin jämn smet.
inga klumpar.

sen tar du fram en form. jag valde denna silikon
fomren jag fått från ninasmat köksbutik.
man behöver inte smöra och bröa den men jag
ville det för att få kul smak på det hela, så bröa med kokos flingor.

Innan vi häller smeten i formen måste vi ju smaka på den.
mums mums mums
gudomligt gott, jag skulle kunnat äta all smet rätt
upp och ner men då blir det ju ingen kaka

När du smakat klart på smeten så häller du den i formen
och sen in i uppvärmda ugnen 180 grader
i mitten i ca 25 min
ta ut och låt svallna lite sen bara att mumsa.
du kan lägga på en glasyr eller frosting om du vill
eller bara äta den precis som den är


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0