Kokostoppar


Idag har jag och mina söner noah 10 år och
kewin 5 år bakar kokostoppar doppade i choklad.
Mums
super enkelt att göra och så gott

KOKOSTOPPAR

1 dl vaniljkräm
mjölk
200 g kokosflingor
1 dl socker
1 ägg
100 g choklad

blanda vaniljkräm som det står på förpackningen
så det blir 1 dl. vispa

vispa sen i ägg och socker och vispa fluffigt

häll sen ner alla kokosflingorna

vispa ihop allt och låt sen stå och svälla i 15 min.
gör att det håller sin toppiga form sen då du gör dom

sen klär du en plåt med bakplåtspapper.
fuktar händerna och rullar en liten bulle som du sen toppar till.
sen ställer du den på plåten.
gör så tills alla smet e gjord.

In i mitten av ugnen på 200 grader i ca 12 min

Låt dom sen svallna

hacka chokladen och smält över vattenbad

doppa sen neder delen av kakorna och
lägg dom på en tallrik så som bilden visar.
det gör att de inte fastnar i botten av tallriken.

in i kylen tills chokladen stellnat.

njut


Kommentarer
Jennie Lenita

ÅHHH, mina favoriter :) Är en kokos älskare på högsta hugg. Dessa måste jag ju prova, mums!

2011-09-10 @ 19:41:06
URL: http://jennielenita.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0