Snabba rocky roads mums

Jag har stor utrensing här hemma.
försöker organisera lite i alla mina skåp i köket
så jag lättare hittar saker.
hittade massa choklad, marchmellows och nötter.
aha tänkte jag jag gör snabbgjorda rocky roads mums.

marabous choklad
vit choklad
grädde
nöt-fruktblandning
marchmellows

lägg marchmellowsen och nötterna i en skål.
smält marabou chokladen med lite grädde och häll den sen i
skålen och rör runt.
Häll sen blandningen i en smörad form
och in i kylen till det stelnat.

Då den stelnat så smälter du den vita chokladen
med lite grädde.
Häll den sen i din decopenna och lek fram ett mönster eller
bara gör ränder.
fritt val.

in i kylen sen tills det med stelnat
sen e det bara att skära upp bitar.
förvara detta sen i kylen annars smälter det lätt


Kommentarer
Wesslantjej

Vill också bara ha en massa gosaker liggandes i mina skåp, visst har man lite men det känns som om jag sparar det till julstöket! Jättefina Rocky roads med twist i alla fall. De ser lite krämigare ut än det "helt vanliga". :D

2011-10-03 @ 19:08:58
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0