lakritskakor med körsbärs sylt


Idag gjorde jag småkakor i alla hast för Ninas & David
från Ninasmat köksbutik.
Tänkte att grottor går snabbt att göra.
Så slog det mig, man kanske skulle testa att lägga i
lakritspulver som är från den butiken
Och jag TACKAR gudarna för att den ideen dök upp för det
var banne mig det GOASTE jag någonsin ätit.
detta är nu mina favorit kakor i ALLA katerogier

LAKRITSKAKOR MED KÖRSBÄRS SYLT

4 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
1, 25 dl strösocker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 msk lakrits pulver
225 g margarin
körsbärs sylt

blanda alla torra ingrideienser.
Klicka i margarinet och nyp ihop allt till en rund boll

sätt ugnen på 200 grader

ställ upp massa små formar

rulla små bollar av degen och lägg i varje form
och tryck till med lill fingret så det blir en liten
grop i varje bolle.

lägg i lite körsbärs sylt i varje

in i mitten av ugnen ca 10 min

Låt svallan lite så de stelnar till lite

Sen bara mums.
VARNING dom e helt galet galet goda

HÄR hittar ni just det lakrits pulvret jag använde till detta


Kommentarer
Cecilia

Spännande smakkombination, den får jag lägga på minnet för jag har samma pulver :)

2011-08-12 @ 14:10:54
URL: http://flickanokakorna.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0