Brownie med krusbärs frosting

Fick igår mina 4 essecer och jag hade en ide
om vad jag skulle göra först med dom.
En väldigt chokladig brownie med krusbärs frosting
och vit smält choklad.
La sen till lite goda platta persikor som jag köpte på netto.

Vart riktigt mumsigt kan jag lova.
Det tyckte sönerna mina oxå


BROWNIE MED KRUSBÄRS FROSTING

300 g block choklad

200 g smör

4 ägg

2 dl strösocker

3½ dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker

1 krm salt


Frostingen

120 g rumsvarmt smör

lite krusbärs essence

2 1/2 dl florsocker

3 msk grädde

grön karamellfärg

100 g vit blockchoklad

4 msk smör


Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smör och choklad tillsammans försiktigt i en kastrull.

Vispa ägg och socker pösigt.
Rör ner chokladsmeten och tillsätt mjöl, vanlijsocker och salt.
Häll chokladsmeten i en form som du smörat & bröat som är ca 20x30 cm.

Grädda kakan mitt i ugnen ca 20-25 min.

Låt den svalna på köksbänken ca 30 min och ställ den sedan i kylen minst 2 timmar.

Lägg rumsvarmt smör, krusbärs essensen, florsocker och
grädde i en skål och vispa det fint med en elvisp.
Tillsätt lite grön karamell ärg och vispa ordentligt.
Smaka av så att smaken av krusbär är lagom.

Bred frostingen på den kalla kakan.
Smält den vita chokladen tillsammans med 4 msk smör i en kastrull.
ha koll så det ej bränns fast eller blir gryningt.
Droppa sen chokladen över kakan.

pudra över lite florsocker och decorera ev
med lite choklad böner som jag gjort och lite platta
persikor.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0