Black and white-macarons

Macarons e verkligen en konst-art att lyckas med så
det både smakar gott och ser bra ut.
Idag lyckades jag dock bara med det ena.
Det smakade oerhört, syndigt gott kan jag lova.
dock var det inte super vackra.
men övning ger färdighet och det e faktiskt bara 2 g i hela mitt
liv som jag ger mig på att göra macarons.

Jag hade hjälp av ett toppen bra macarons set från
hus-modern som gjorde det hela 100 g lättare.
perfekt set för oss som vill göra macarons men inte
e super hej på det eller för er som kan konsten redan men
vill ha praktiska redskap
89 kr kostar det bara just nu
HÄR hittar ni det


BLACK & WHITE MACARONS

4 st äggvitor
0.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
150 g malen sötmandel
4 dl florsocker

Sätt ugnen på 150 grader.

Vispa äggvitorna på låg hastighet i en bunke och öka efter hand.

Tillsätt strösocker, lite i taget och vispa till en toppig maräng.

Blanda försiktigt ner malen mandel, vaniljsocker och florsocker.

Spritsa ut smeten till klickar stora som femkronor, på en plåt med bakplåtspapper.

Låt kakorna vila på plåten 15 minuter för att förhindra dem från att spricka i ugnen.

Eller slå plåten lite lätt i bordet.
Grädda kakorna i nedre delen av ugnen cirka 12 minuter,
de skall vara lite mjuka i mitten.

Dra bort bakplåtspappret från plåten direkt och låt kakorna svalna


100 g mjukt smör
1.5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 st äggula
lakrits pulver erfter egen smak

Vispa smör, florsocker och vaniljsocker vitt och pösigt.

Vispa ner äggulan.

Smaksätt med lakrits pulver efter smak.
jag hade söt lakrits i dessa


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0