Choklad muffins


Min kille har snackat om att han gillar choklad muffins
med choklad bitar i.
speciellt dom på mc donalds.
så då han tog sig ett bad idag så passa jag på att
göra choklad muffins till han som överraskning

CHOKLAD MUFFINS

100 g margarin
2 dl socker
2 ägg
1 dl mjölk
2 msk grädde
2 msk matolja
4 dl vetemjöl special
1/2 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
100 g vit choklad
100 g ljus choklad

vispa ägg, margarin och socker
poröst ska det bli

häll i grädden, mjölken, oljan och vispa runt

sen häller vi i kakaon,salt, vaniljsockret och bakpulvret

sen e det dax för mjölet som du häller
i pö om pö

hacka chokladen i stora bitar

lägg formar i en muffins form
det får muffinsen att få en fin form och ej flyta ut

rör förhand i chokladen och blanda noga runt
men spara lite av chokladen till sen

sen klickar du i det i formarna och
strör sedan över lite choklad.

in i ugnen på 200 grader i ca 20-25 min

låt svallna sen ringlar du över lite
vit och ljus choklad sås 


Kommentarer
maria

Tävla hos mig!

kom in och tävla om ett Iphone skal för 500 kr hos mig!

även om du inte har en Iphone kanske du känner någon som har?

http://crazyminds.blogg.se/2011/september/vinn-ett-iphone-skal-min-forsta-tavling.html



ber om ursäkt om du inte gillar sådan här reklam, men jag hoppas ändå att du hänger på tävlingen!

2011-09-10 @ 06:54:57
URL: http://crazyminds.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0