Shrek cake pop´s


Gjort min allra första cake pop idag
i form av shrek.
kewin min 5 åriga som tyckte den var rå cool.

-mamma nu äter jag upp shreks öra

ha ha ha ha

SHREK CAKE POP´S

300 g choklad

100 g smör

160 g mjöl

3 stora ägg

160 g florsocker

1 tsk. vaniljessece

¼ tsk. bakpulver

smält chokladen i vatten blad.
blanda i margarinet
så det smälter ihop.

sen i med ägg

rör sen i resten av ingridienserna.

180 grader mitt i ugnen ca

18-20 min

************************'

blanda kakansmulat med lite
 
päron/hallon fruktpure 150 g

rulla ovala bollar som ser ut som shreks huvud.
ställ i kylen i en timme så de blir fasta och bra

odense päron marsipan

ta en boll av det och kavla ut till en cirkel
som du sen klär in en bolle i
gör så med alla bollarna.

sen tar du annan marsipan som du färgat
och sätter till detaljer.

sätt de i en pinne och ta lite grön marsipan
och sätt vid pinnens kant så det blir som en hals på shrek.
gör att det håller bättre..

in i kylen ca 20 min


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0