Nutella brownie med citron/lime täcke


Jag och sönerna var såååå sugna på nåt riktigt chokeladigt
så vi gjorde en rejäl brownie kaka som håller sig mjuk och
saftig ett bra tag i kylen. sen pimpa vi till den med lite gele på toppen
eller snor som Kewin sa ha ha


NUTELLA BROWNIe med citron/lime täcke


LAGER NR 1:

100 g margarin

0,75 dl nutella

2 ägg

1 1/2 dl socker

1 1/2 dl mjöl

1/2 dl kakao


LAGER NR 2:

150 g philadelfinaost

2 ägg

0,75 dl nutella


TOPPING:

2 msk lime/citron saft

3 gelatin blad

1 dl socker

2 1/2 dl vatten

grön karamell färg

margarin

ströbröd


Sätt ugnen på 175 grader.

Smält margarinet och låt svallna lite.

Vispa samman margarin, nutella, ägg och socker.

Sikta sedan i kakaon & mjölet.

Vispa till en fin smet.

Häll och bred ut det i en smörad och bröad form.

Nu till lager nr 2. Vispa samman ägg, nutella och p-osten

till fin och klumpfri smet. Den är mycket mer rinnande än

lager nr 1 smeten så ni vet.

Häll lager nr 2 över lager nr 1.

Ställ mitt i ugnen ca 45 min.

Ta u kakan och låt svallna

lägg gelatin bladen i blött ca 5 min.

koka upp socker och 1 dl vatten plus lime/citronsaften.

ta från plattan och häll i resten av vattnet med gelatin bladen.

låt nu svallna.

tar ca 45 min.

Häll det sen på kakan och in i kylen ca 2-3 timmar så gele täcket

stelnar.

Låt svallna helt och skär sen stora eller små mumsbitar


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0